Onderwijs & Methodes

Methoden

Groep 1-2

  • Onderbouwd (Taal, rekenen en motoriek)
  • Getal en ruimte junior (rekenen)
  • Kleuteruniversiteit (wereloriëntatie)

Groep 3 

  • Pluspunt 4 (rekenen)
  • Veilig leren lezen (lezen)
  • Pennenstreken (schrijven)
  • Junior universiteit (wereldoriëntatie)

Groep 4 tot en met 8 

  • Pluspunt 4 (rekenen)
  • Taaljacht (taal en spelling)
  • Atlantis (lezen, begrijpend lezen)
  • Pennenstreken (schrijven)
  • Faqta (wereloriëntatie)
  • Groove me (Engels, groep 7 en 8)

Groep 1 tot en met 8 :

  • Kwink (sociaal emotioneel leren)
  • Eigenwijs 1,2,3 zing (muziek)

 

Verder

  • Cultuurmenu

    Zijn er projecten vanuit het Cultuurmenu waarmee de leerlingen gedurende hun schoolcarrière in aanraking komen met alle cultuurdisciplines;

    Muziek

    Muziek krijgt groep 1 t/m 8 om de week van een vakdocent.

    Verkeer
    Voor verkeer gebruiken wij het lesmateriaal van Veilig Verkeer Nederland. Wij vinden het belangrijk kinderen bewust te maken van hoe zij veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. Projecten van VVN werken hierbij ondersteunend. Voorbeelden daarvan zijn Stoplicht, het Dodehoekproject en Streetwise. Verder houden we in samenwerking met VVN een fietscontrole en doen de leerlingen van groep 7 een theoretisch en praktisch verkeersexamen.

Drents Verkeersveiligheidslabel

Het Drents Verkeersveiligheidslabel (DVL) is een kwaliteitskeurmerk voor basisscholen die verkeersveiligheid een vaste plaats geven in hun schoolbeleid. Belangrijk hierbij zijn de verkeerslessen op scholen, de ouderparticipatie en een verkeersveilige omgeving. Om het label te verdienen, moet een school voldoen aan een aantal criteria.

Criteria voor het DVL

  1. Op de school wordt bij voorkeur gewerkt met een actuele verkeersmethode, zodat de doorgaande lijn in de leerstof gewaarborgd is.
    2. In elke groep worden praktische oefeningen gedaan, zoals lopen op de stoep, oversteken en fietsvaardigheidsoefeningen. Ook wordt er elk jaar in elke groep een extra praktijkproject uitgevoerd.
    3. Er is sprake van betrokkenheid van de ouders bij het verkeersonderwijs. Er is bijvoorbeeld een verkeersouder op de school die het team kan ondersteunen bij praktische oefeningen.
    4. De schoolomgeving is verkeersveilig.
    5. Verkeerseducatie is opgenomen in het schoolplan.
    6. De school heeft een activiteitenjaarplan waarin de praktische oefeningen en projecten zijn opgenomen.

De projecten van VVN worden mede mogelijk gemaakt dankzij subsidies van de gemeente Aa en Hunze en de provincie Drenthe.

Login

Lost your password?